Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

16:e, 17:e, 18:e maj - Mys och gamla klassiker

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Kultur

Hej på er!

I onsdags skrev vi det fruktade kursprovet i fysik 2, och ingenting livar upp ett prov...


Som när alla kommer dit klädda i rosa! Det var "On Wednesdays we wear pink"-tema i onsdags, och de allra flesta hade klätt sig passande, trots provet.


Jag och Eskil var båda tämligen rosa, så pass att vi lånade syrrans rosa hårvax.


Provet var inte superhemskt, men att jag minns det som helt ok kan ju bero på att vi omedelbart förträngde det genom att hålla poolparty hos en klasskompis. Jag hittade dessutom två nya sorter av mitt bästa alkoholfria vin!


På kvällen försökte jag och Eskil gå på picknick i försommarkvällen, men även om det ser väldigt idylliskt ut var vi tvungna att gå hem och ha innepicknick, för myggorna stod som moln omkring oss...


Torsdagen var tämligen lång och stressig, med möten och förberedelser inför diverse engagemang. Men jag fick åtminstone en solnedgång till belöning!


Fredagen började mysigt med sovmorgon och IKEA-brunch med klassen.


Efter en kort skoldag drog jag med till konserthuset, där årets upplaga av MusikRUM dragit igång. Jag är för tredje året konferencier för de stora konserterna, och i år fick jag lyxiga baksidor i tjockt papper till mina talkort! Jisses så proffsigt det känns... (Vaddå nörd?)


Från en av de två smått kaotiska, men ändå fina invigningskonserterna!


Fina blommor fick jag också... I morgon kör jag både tuba, teater och konferencier!

Ha det bra!

/E-K



Kommentera inlägget här: