Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

27:e, 28:e, 29:e, 30:e, 31:a maj - Show me what you got

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Fantastiska dagar, Foton

Hej på er i sommarvärmen!

Trots att allt det jobbiga och tråkiga är över nu så är det fortfarande fullt upp. Vi i klassen har fyllt de sista veckorna med aktiviteter, och nästan varje dag händer något kul.


I lördags upptäckte jag att familjens favorit-pizzeria inte alls lagt ned som vi trott i närmare ett år, utan var vid god vigör! Därför blev det naturligtvis pizza till lunch på söndagen.


Därefter häng (och bad för några våghalsiga) med klassen vid en badgrop! Den enda nackdelen med detta underbara väder är att alla utomhusaktiviteter inte är så anpassade för oss solkänsliga... Men det är mysigt ändå!


På kvällen vallfärdade klassen till Max för burgare, nuggets och annat gott. Mamma och pappa undrade om det var jag och Eskil som föreslagit den aktiviteten, och om det nu hade varit så hade ingen blivit förvånad.

I måndags sattes betygen, och vi gjorde vår sista lilla presentation. Och med det var skolarbetet slut för i år, och för de första tolv skolåren. Känns inte helt illa, faktiskt.


I tisdags blev det två farväl - dels till min skoldator, dels till min tubalärare. Jag gjorde min sista terminsuppspelning, vilket kändes lite konstigt, men det lät hyfsat och han fick några presenter.

Onsdagen var verkligen en dag för sig, och en dag den här klassen sent lär glömma. I flera månader (eller egentligen sen vi började på den här skolan) har vi väntat på den här dagen - utklädnadsshowsdagen. Vi har övat på vår dans i flera månader, och fått ihop något vi var stolta över att visa upp. Så redan innan var det en efterlängtad dag, som tog en olycklig vändning... En av tjejerna som koreograferat och dragit i vår dans ramlade väldigt, väldigt olyckligt när vi precis var färdiga med vår dans - så olyckligt att hon hamnade på sjukhuset med båda benen i gips. Riktigt, riktigt tråkigt, särskilt med tanke på att det är studenttider. Två ljuspunkter är dels hennes eget driv - hon är en sjukt glad och härlig människa, som är envist inställd på att vara med på så mycket som möjligt - och dels att klassen i samma ögonblick som vi fick höra att det var benbrott involverade började planera för hur vi ska handikappanpassa studenten. Jag kan ha sagt det förut, men jag älskar min klass.


Prepp och sminkning tidigt på morgonen hos en i klassen! Ser ni vem som gömmer sig bakom skägget?


I ett klassrum i väntan på showstart... Nu börjar ni väl kunna gissa vårt tema?


Min klass NA15C blev i går NA15CircleofLife. Vårt tema var Lejonkungen, och er bloggare spelade (den lätt skräckinjagande) Timon! Bilderna här ovan är faktiskt från kvällsföreställningem och är tagna av min kära syster Ester!


Här har vi precis dansat färdigt och sitter för att titta på de andra klasserna.


Överlag var det väldigt hög kvalitet på årets framträdanden!


I väntan på resultatet...


En hedrande tredjeplats till oss! I efterhand har vi hört att de flesta trodde vi skulle vinna, så vår inofficiella teori är att resultatlappen läste upp baklänges... Eller inte!


Häng i Vasaparken några timmar innan vi nödrepade för att kunna byta ut den roll vi förlorat.


Som ni ser på min kompis gick även kvällsföreställningen bra, trots att vi blivit av med en person på ett mycket onödigt sätt.


Dagen i dag i korthet, för nu börjar jag bli trött - farväl till skolböckerna, tårta på sista biologilektionen och After Show på kvällen med god mat men lite väl hög ljudvolym för min smak... Bra dag!

God natt!

/E-K





KOMMENTARER:

  • emma säger:
    2018-06-01 | 12:34:26
    Bloggadress: http://nouw.se/islycka

    åh så mycket gott, och vilken härlig badplats!

    Svar: Verkligen, det var jättemysigt :)
    Emma-Karin Rehnman

  • Anonym säger:
    2018-06-01 | 17:50:03

    Ni var bäst i utklädnadsshowen! Ingen tvekan!

    Svar: Bloggläsarna har talat! Tack så mycket :D
    Emma-Karin Rehnman

Kommentera inlägget här: