Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

28:e & 29:e mars - Dans, dans

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hej och hallå på er!

Jag såg nu när jag loggade in i bloggverktyget att jag har haft 55 besökare det senaste dygnet - vart kom ni ifrån? Var det munkarna? Många fåniga bilder på Eskil? Att jag verkar ha fått syn på den enda vårblomman i hela Västerås? I vilket fall är ni mycket välkomna, både gamla och nya läsare!


Gårdagens stora åtagande var att presentera våra gymnasiearbeten för tvåorna - det är inte så enkelt att trycka ihop 80 sidor, 18 000 ord, på 5 minuter och göra det intressant. (Och i ärlighetens namn tog jag nog dubbla tiden på mig.) Men fika blev det, och rätt kul hade vi!


I dag har vi övat på vår klassdans - observera vår flygande Eskil på andra bilden! Han kan inte slå några volter just nu eftersom han knivhögg sig själv i handen i veckan, så han får improvisera!



De senaste två kvällarna har vi tillbringat med råplugg - jag har fått en labbrapport, en sonett, en fri dikt och en bra bit av en romananalys gjorda, och Eskil har slagits med en programmeringsuppgift två kvällar i rad. Det här är hans "jag har typ koll på vad jag gör"-dans!


Bonusbild - hans "haha, det hade jag inte alls"- move. Till slut verkar det ha börjat lösa sig, dock!

Nu är det påsklov, och jag har ett fullspäckat schema i princip hela tiden! Har jag nämnt att jag åker till Amsterdam på söndag? Då blir det reseuppdateringar, så många jag hinner!

Ha det bra!

/E-K


Kommentera inlägget här: