Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

22:a, 23:e, 24:e, 25:e juni - Många långa dagar

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Jobb

Hej på er!

Till och med på landet kan man ha fullt upp - så pass att man inte hinner blogga, i alla fall. Här är en liten sammanfattning av de senaste dagarna!


Midsommar blev en regnig, men mysig, historia. Massor av god mat och en skattjakt i (uppenbarligen) högt tempo!


Jag och Eskil kastade lite pil på kvällen, och gissa vem som satte den i bull's eye? Att resten mest hamnade utanför tavlan är inte lika viktigt...


På lördagen var det tillbaka till arbetet för mig, men på kvällen blev det en liten fisketur, den här gången i dubbla båtar. Jag är särskilt förtjust i bilden på Ester och pappa i roddbåten...


Även på söndagen jobbade jag, och familjen kom förbi och fikade! Vi klippte sedan lite gräs...


Och testade både att ro i kapp och ta ena båten på släp. Det gick utmärkt, båda delarna!


På jobbet i dag blev jag inkallad till mejeriet för att hjälpa till att göra hamburgerost - jättespännande, om än tungt arbete. Över 200 kilo cheddar har vi skurit, tärnat, vägt och smält i dag! När vi väl var färdiga med det var det väldigt lugnt i caféet, så jag hann hänga med mina kaninkompisar en stund. De blir större för varje dag!

I morgon är sista arbetsdagen på nästan en vecka, så därefter tar jag lite minisemester hemma i Västerås.

Ha det bra!

/E-K






Kommentera inlägget här: