Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

20:e och 21:a juni - Efter solsken...

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Jobb

God kväll på er från en regnig stuga på landet!


I går morse var väl senaste gången vi såg solen - då åt jag och Eskil frukost utomhus ur vårt Mumin-porslin. Jag fick Mårran-muggen av hans föräldrar i julklapp, och skålen av mina föräldrar i studentpresent, och han fick trollkarls-setet av mina föräldrar i studentpresent. Hur mysigt ser det inte ut?


Sen var det tillbaka till jobbet och till mina fluffiga arbetskompisar! I går fick jag faktiskt hålla i en av kaninungarna, när jag stod och väntade på Eskil efter jobbet och en av de som sköter dem kom och skulle ge dem vatten. Den var så lugn och söt! 


Och när jag kom hem hade Eskil bakat bröd! Inte bara var han mäkta stolt över det, det blev väldigt gott också.


Och det där porslinet passade lika bra till chips och te!


I dag har regnet öst ned, och det var inte direkt någon rusning till caféet. Så jag hann till och med heja på korna!


Och äta en bit tårta. Varför vi fick tårta var lite oklart - antagligen var det midsommar-tårta. God var den i alla fall!


Och så en liten fisketur på kvällen - Eskil fick en liten gädda som får växa på sig till ett annat år.

Ha det bra, och glad midsommar om vi inte hörs innan dess!

/E-K
Kommentera inlägget här: