Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Visst kan man väl få två födelsedagar?

Kategori: Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Fantastiska dagar

Hejsan, kära bloggläsare!

Jag har gått från att vara en människa som helst inte ville fira sin födelsedag till att ha tre firanden på två dagar. Är inte det positiv karaktärsutveckling?


Lite småplock för en liten sammankomst med Eskil och de av mina tjejer som kunde komma i går. Lägg särskilt märket till fruktfatet Eskil la upp på det otroligt snygga fruktfat jag fick av en av tjejerna med familj i studentpresent.


Lite lekar, som charader i en solbelyst trädgård...


Och "dekorera delicato-bollen" - Majas vinnande skapelse i slutet, hur stilig var inte den?


Lite bubbel och chokladbollar sitter aldrig fel!


En fantastisk middag hos Eskil på kvällen - hur stor tur har inte jag, att både min familj och hans familj har anammat mina idéer om att inte äta djur så fint? Det är väldigt få gånger de senaste nio månaderna som jag fått laga helt egen mat, varken här eller där. Dessutom fick jag två favoriter i present - en bok i min serie av favorit-anteckningsböcker och en härligt tjock och ergonomisk penna.

Udda fakta om mig - jag kan inte hålla en penna ordentligt. Jag lutar den mot ringfingret i stället för långfingret, och klämmer in ett extra finger där på pennan. Till följd av det har jag rejält hård hud på ett ställe på höger ringfinger och får hyfsat enkelt kramp i handleden av att skriva för hand. En ergonomisk penna är alltså starkt uppskattat...


Och så ett meddelande till er från mig och denna kortläsare på ICA strax utanför Uppsala... Nu är jag tillbaka i stugan på landet, och i morgon är det tillbaka till jobbet som gäller!

/E-K




Kommentera inlägget här: