Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

8:e och 9:e januari - Vad skulle ni göra om ni fick 10 000 kronor?

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar

Hej på er!

Somliga dagar blir verkligen inte som man tänkt sig. Man vaknar och har en hyfsad bild över hur dagen kommer att bli, och går och lägger sig förbluffad. I dag var en sådan dag, utan tvekan.

Men först gårdagen - skolstartsdagen.


Den började på bästa möjliga vis - första lektionen inställd! Smörgås med avocado och ägg plus smoothie på det, så har man en mysig morgon!


Eftersom andra lektionen också blev inställd blev det kanelbullar, te och Firefly. Jag klagar inte!


Två lektioner hann vi få in, och till middag gjorde jag massor av vegobullar. (Fast de blir inte riktigt lika bra utan piri-piri...)


Så dagen i dag, då - nu är skåpdekorationerna på väg ned.

Strax innan de här bilderna togs hade jag fått ett av mitt livs mest oväntade telefonsamtal. En man ringde och talade om att jag blivit utsedd till stipendiat, och ska få en hel massa pengar - helt utan att jag sökt något stipendium eller alls har hört talas om hans organisation. Exakta detaljer återkommer jag med, men det involverar att jag om några veckor ska få 10 000 kronor och spela tuba iförd långklänning.

Så när den smått absurda önskedrömmen att någon ska ringa och bara ge en massor av pengar går i uppfyllelse, då ställs man ju inför frågan vad man ska göra av pengarna. Att spara dem och betala två eller tre månadshyror känns lite dumt, nu när man har möjligheten att göra något mer vågat med dem. Just nu lutar jag åt att bekosta självpublicering när jag blivit refuserad av alla förlag, resa, eller både och. Vi får se! (Jag ska ju faktiskt få pengarna först också. Är bara lite för förvånad/exalterad för att inte skriva om det...)


Firade med en pepparkaka! Och observera tröjan, för i dag är det exakt en månad sedan Hamilton...


Bra dag, minst sagt!

/E-K




Kommentera inlägget här: