Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

24:e, 25:e, 26:e januari - Dagarna som föll bort

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Det här lär bli ett av mina kortare inlägg, men jag har ett mer intressant på gång om dagens upplevelser! Till viss del beror de senaste dagarnas bloggtorka på min telefons dödslängtan - den har som vana att totaldö nu och då, med resultatet att jag inte kan fota... Men några små noteringar!
 
 
Vi har äntligen införskaffat oss en kaffebryggare! Mamma kom hem med den i måndags, och den har brukats flitigt under veckan. Den har den fantastiska funktionen att man kan programmera in en tid när man vill ha sitt kaffe bryggt. Ladda den på kvällen, ställ in 06:00 och kom ned till nygbryggt kaffe! (Jag vet att det tar typ 3 minuter att brygga en kopp, men det är känslan av att man slipper...)

 
Och i fredags hade vi spontan fredagsfika på håltimmen! Det här är antagligen en av få långa håltimmar jag kommer ha under min sista gymnasietid - vi har jobbat för att få vår morgonlektion på fredag flyttad till måndagmorgonen, vilket innebär att vi får varannan fredag helt ledig och varannan fredag går vi 13:00-15:40, en förändring som bör gå igenom veckan efter den som kommer. Känns helt ok!
 
Det var allt för de här tre dagarna - återkommer snart om dagen!
 
/E-K
 
 
 
Kommentera inlägget här: