Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

11:e och 12:e januari - Sjukdagar

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Nu börjar jag ta mig ur de senaste dygnens förkylningsdimma, och känner mig nästan som en människa igen. I dag var första gången på väldigt länge jag sjukanmält mig från skolan - tror inte det har hänt mer än 4-5 gånger på hela gymnasiet. Att det hände idag kan främst tillskrivas Eskils närmare tre timmar långa tjatande, argumenterande och hotande i går kväll... Det kan nog behövas en utomstående åsikt vad gäller min hälsa - jag blir lätt sjuk, men vägrar kännas vid det.


I går, till exempel, tog jag 08:15-tåget från Stockholm, där jag sovit hos min moster med familj, och stötte under promenaden från tåget på den här övervakningskameran som någon stoppat en partyhatt i. Jag tror Orwell hade uppskattat den!


Vinter i Vasaparken! Vackert, men jag låter mig inte övertygas. Våga vägra vinter!


Trevligt att återse sin katt igen, senare på kvällen. Tyckte åtminstone en av oss.

En god vän och trogen bloggläsare sa i går att man kan läsa min blogg om man vill se bilder på fåglar och läsa om Eskil. I dag, på min sjukdag, har jag gjort två saker - fotat fåglar och umgåtts med Eskil. Ni får inte se fågelbilderna i dag, dock - kameran och datorn ligger inte så nära att jag når dem från sängen...


Men ni kan få se hur gullig Eskil var när han dök upp på eftermiddagen! Choklad och nötter hade han med sig, så tittade vi på film hela eftermiddagen. Och drack te. Alla borde få ha en sån här människa i sina liv.


Sen är jag ju sån att jag gör saker även när jag är hemma och inte gör saker. I dag gjorde jag färdigt min veganska fårfäll! Ska nog ta lite bättre bilder på den sen, men visst är den lite rolig?


Jag och mitt får!


Jag och mitt får och min katt.


Och så tycker jag att ni kan behöva en påminnelse om hur söt jag är. Eller också är det jag som behöver den... Det kan ju vara tröjan som gör det! (Eller emoluggen.)

Ha det bra!

/E-K

Kommentera inlägget här: