Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

26:e och 27:e februari - Den nya mirakelmanicken

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton

Jag är tillbaka, med en splitterny telefon och bloggappen installerad! 

Eskil och jag åkte till Netonnet igår och köpte telefonen jag varit sugen på i några veckor nu - en Google Pixel. Modellen är från 2016, men kamera och prestanda ska enligt tester hålla samma standard som dagens telefoner. Kameran är det som väger tyngst när jag köper telefon, så det var Pixel eller Galaxy s8, och prismässigt är Pixel det självklara valet. Så Pixel it is!


Här är de första fotona jag tog, utan och med makroläge...


Och här är jag! Jag såg det inte när jag tog bilden, men såhär i efterhand blev den väldigt bra. Kolla ögonfransarna på vänster sida, liksom!



Vi gjorde pannkakor till middag - pannkakor och en kronärtskocka!

Jag fotade snön genom Eskils vardagsrum fönster, och på kvällen idag fick jag en notis om att min telefon fixat till bilden åt mig. Vi kommer nog komma bra överens, Pixel och jag...


I morse fick jag baka bröd till frukosten, eftersom det var slut i frysen. Jag klagar inte, stekpannetunnbröd är galet gott!


Eskil klappar katten vi vaktar den här veckan...


Vid lunch drog jag ut på ett nio timmars arbetspass - mitt första på egen hand. Det gick bra, om vi bortser från de tretton minusgraderna. Och motvinden på det. Hemtjänsten rapporterar - JISSES vad kallt det var.


Men på kvällen fick jag en av mammas semlor, så då blev allt naturligtvis bra igen!

God natt!

/E-K








Kommentera inlägget här: