Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

21:a, 22:a, 23:e, 24:e, 25:e (ish) februari - Tekniken havererar och vi drar till Linköping

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hallå på er!
 
Just nu har jag lite kaos på teknikfronten - min telefon har inte varit samarbetsvillig på rätt länge nu, och inte ens en systemåterställning fick den på bättre tankar. Snart blir det en ny telefon, och till dess får ni hålla tillgodo med vad jag lyckats skrapa ihop från de senaste dagarna:

 
Vad händer här? Har jag varit ute på astrofotografering igen? Nej då - det är bara linser från onsdagens middag som ordnat sig på spisen...
 
 
Här är en bild på min katt, som jag tror att jag tog i torsdags morse... Dagarna börjar flyta ihop när man inte har en telefon som håller reda på dem åt en.
 
 
I fredags gick jag min sista dag på introduktion på jobbet, och fick sitta halva dagen vid datorn och lära mig en massa nyttiga saker - hur man lyfter med personlyft, exempelvis.
 
 
I lördags drog jag, Ester och Eskil till Linköping, och där hamnade delar av sällskapet på Max, igen...
 
 
Vi var där främst för att Ester skulle gå på Närcon, ett nördkonvent i Linköping. Jag, Eskil och en av mina kusiner hängde också på, och här har Eskil hittat en kompis. Som ni ser har han min huvtröja på sig - han fick fler komplimanger för den än jag fick för mitt cosplay... Han bar också runt på min kamera (eftersom jag bar runt på ett rymdskepp), men de bilderna har inte flyttats över till datorn än.
 
 
Vi fick logi hos min farbror med familj, och åt massor av god mat, pratade och tittade lite på Melodifestivalen. Mycket trevligt!
 
Söndagen får jag återkomma om - då ville min telefon ingenting alls, så jag fick Eskil och Ester att fota åt mig... När jag fått tag i de bilderna dyker de upp här!
 
Vi hörs!
 
/E-K
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: