Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

23:e, 24:e, 25:e, 26:e april - Två konserter gör en vecka

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Foton, Kultur

Hallå på er!

Det här inlägget författas i en bil runt midnatt en torsdagkväll, och som förklaring till alla misstag och underligheter ni hittar hänvisas ni till det faktumet. Varför jag befinner mig här och inte hemma i min säng, det får ni veta om ni tar er igenom hela inlägget...


I måndags drog jag iväg på äventyr - tåg direkt efter skolan innebär matsäck, den här gången det nya påfundet sushirulle! Förvånansvärt gott och lättätet, och lilla sojafisken är såklart en bonus. Och så en munk till efterrätt!


Destinationen var det här blöta, kalla och kanske välbekanta stället - här stod jag i början av januari och köade till Fall Out Boy! Lite mindre kallt nu, men riktigt uschligt aprilväder likväl.


Eller ja, den regniga gatan utanför var inte slutdestinationen, utan Debaser Strands lilla scen, där The Wombats Skulle spela. Ett lite mindre band, men med många riktigt bra låtar! 


Utsikten och fotomöjligheterna var begränsade - jag stod vid scenkanten, men såg egentligen bara denna synth. Det var ändå en trevlig konsert, med bra energi från bandet!


Lite av det jag faktiskt såg och kom åt att fota!


Svårt att se, men sångaren hade en pride-wombat på en av sina gitarrer!


Eskil var så snäll och hämtade mig på centralen här hemma, och dagen därpå satt han och dekorerade mig med bläckpenna. Man är bara ung och nykär ett visst antal gånger... (När slutar man förresten att vara nykär? Sju månader är väl fortfarande tämligen nytt?)


Som den hemska storasyster jag är skippade jag syrrans födelsedagsfirande för att gå på konserten... (Med hennes godkännande, visserligen.) Men tårta fick jag ändå, och eftersom jag vet att hon läser (hej Ester!) kan jag utlova en present jag tror kommer bli mycket uppskattad när vi firar med släkten nästa vecka!


Inga bilder från i går, dessvärre, men i dag fick vi besök av en boombox i en vandringsryggsäck och våra kostymer till utklädnadsshowen. Vad vi ska vara? Det dröjer någon månad tills ni får veta det...


Dagens stora händelse, och anledningen till att jag sitter i en bil halvt medvetslös just nu, är en fantastisk konsert med Imagine Dragons - två konserter på en vecka är nytt rekord för mig! Den här konserten kräver dock ett eget inlägg för att den ska göras rättvisa, så om tiden tillåter kommer det någon gång i framtiden. Tills vidare får ni bara de här härliga fotona!

Ha det bra - i morgon drar jag på nya äventyr.

/E-K






KOMMENTARER:

  • Ester säger:
    2018-04-27 | 19:27:39

    Hej hej världens bästa storasyster <3

    Svar: <3<3<3
    Emma-Karin Rehnman

Kommentera inlägget här: