Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

19:e, 20:e, 21:a april - Kors och tvärs

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Jobb

Det händer mycket just nu - i går var jag ledsen över att det finns så många saker jag måste göra, och att alla inte sammanfaller med de mängder av saker jag vill göra. I dag är jag i stället glad över att jag faktiskt kan göra saker, oavsett om de är jobbiga eller roliga eller både och. Och att människor runtomkring mig har förtroendet att låta mig göra saker!
 
 
I torsdags fick jag dessutom en fin hotellfrukost, och det är ju aldrig fel! Våfflorna fick man göra själv i det spaciga våffeljärnet...
 
 
Lite vemodigt kanske att checka ut, kanske - här har vi bott alla åren vi varit i Lund och trivts väldigt bra. Men nu är jag för gammal för att vara med i skrivartävlingen igen, så vem vet när vi återvänder hit?
 
 
Vi hade gott om tid innan tåget gick, så vi hann handla mat, titta lite på stan samt gå i saluhallen och Lunds enorma Akademibokhandel.
 
 
En lite bättre bild på magnolian - hur underbar är den inte att titta på?
 
 
Proviantering är viktigt, för att inte säga nödvändigt, och jag måste säga att vi lyckades väldigt bra! Salta mandlar är underbart gott...
 
 
Men hemma är ju också bra, särskilt om det man främst tillbringar fredagen med är att sticka sig själv i fingret, igen. Både jag och Eskil verkar ha blodtypen A+, som de basic människor vi är.
 
 
På tal om Eskil, en konsekvens av att dejta mig är att han vid vilket givet tillfälle som helst kan få höra: "Eskil! Stanna precis så där! Jag måste fota dig!" Han verkar i alla fall finna sig i att han ibland är extra söt...
 
Och nu till en gåta: vad gör man om man har cyklat en halvmil i gassande sol och kommer hem för att upptäcka att all saft man har hemma är tingad till studenten?
 
 
Svar: man sms:ar sin farmor och farfar och frågar om man får stjäla saft ur deras frys... Hurra!
 
 
Här satt vi och njöt av sol och saft...
 
 
...till somligas stora förtret.
 
 
Och hämtmat till middag, hör och häpna!
 
 
På lördagen var jag en sväng ut på landet för infomöte inför mitt sommarjobb på gårdsmejeriet - jag ska få jobba i caféet, precis som jag önskade! Lite kul att se de här omgivningarna på våren, för omväxlings skull.
 
I dag har vi premiär på teatern - om mindre än 20 minuter, faktiskt... Spännande!
 
/E-K
 
 
 
Kommentera inlägget här: