Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

16:e & 17:e april - What's pop?

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hallå på er!

Kikar in med en liten uppdatering av veckans två första dagar - i morgon drar jag och min pappa till Lund!


De här bilderna från i går är tämligen representativa för de senaste dagarna - både måndag och tisdag har vi haft pop-konserter på Kulturskolan, och det här var min utsikt från konferenciersplatsen. Överlag gick det väldigt bra, på alla fronter! Många härliga människor i och runtomkring banden.


Eskils band, som i söndags tog sig namnet "The Super K Experience", och strax därefter hittade ett folie-K.


Det börjar nästan kännas som försommar i kvällsluften... Svartån forsar på bra med sin lilla vårflod!


På tisdagar har vi egentligen gymnasiearbetstid 15-17, men eftersom jag skickade in mitt arbete förra veckan skippade jag de två timmarna och gick och hämtade ut min studentskylt i stället! (Och för att klappa mig själv på axeln så var det första gången jag hoppat över gymnasiearbetstiden, trots att den nästan alltid varit frivillig...) Jag satt i söndags och designade skylten, så Gallerix jobbade verkligen snabbt. Kan rekommenderas om man har en egen design man vill ha på en blank skylt, utan färdig design runt bilden. Blev den inte fin? Bilden är från min 3-årsdag, man kan ana tårtan med geléhallon på till höger. Tagen hemma hos min mammas mormor och morfar, och klänningen tillhörde min mamma en gång i tiden. Och texten runtomkring är första sidorna ur min roman, sidor som utspelar sig precis efter att huvudpersonen tagit studenten...


En söt Eskil vid soundcheck till kvällens konsert!

Ha det bra, jag återkommer med uppdateringar från de sydliga delarna av landet!

/E-K
Kommentera inlägget här: