Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

17:e, 18:e, 19:e - Sikta mot stjärnorna

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton

 
Tisdagen var halvstudiedag - den senare halvan, så jag och Eskil gjorde ett tappert försök att plugga fysik, skrev lite poesi och lagade mat.
 
 
Misse i morgonljuset, onsdag morgon...
 
 
Onsdag - det blev fullkomligt stjärnklart, och eftersom allt (nästan) är tillåtet i vetenskapens namn struntade jag i det stundande fysikprovet och åkte ut på observation. Jag hann göra 5/15 observationer, en hel del tack vare syrrans tappra insats som proviantmakare...
 
 
Jag är ju egentligen ute för att kartlägga ljusföroreningar, men lite skojbilder kan man ju få ta...
 
 
Det är dock inte bara frid och fröjd och stjärnfyllda himlar - när jag skulle försöka vända bilen på en smal landsväg visade det sig att min gräsmatta till vändplan i själva verket var en stor lerpöl... En hel del hjulspinnande och lera senare kom jag därifrån, men ett visst adrenalinpåslag blev det.
 
 
Jag hann ut en sväng på torsdagen också, för att fota vid vad som hittills är min favoritplats av de jag har besökt.
 
 
Lite kul med långa exponeringstider och en ficklampa!
 
Fredagen förtjänar ett eget inlägg, så jag återkommer om dagens göranden och låtanden!
 
/E-K
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Fanny Johansson säger:
    2017-10-20 | 22:44:51
    Bloggadress: http://johfanny.blogg.se/

    Gud vilka fina bilder! Du är jätteduktig på att fotografera!

    Svar: Åh, tack så jättemycket! :D
    Emma-Karin Rehnman

Kommentera inlägget här: