Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Projekt: 365 dagar mot ovissheten

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Om det hade gått någon förbi är jag en person med massor av projekt på gång. Nu ska jag starta ett nytt!
 
Här om dagen fyllde jag 18 år. Myndig. Inte vuxen, kanske, men myndig. Den 21:a augusti börjar jag tredje och sista året på gymnasiet. När jag tar studenten den 8:e juni 2018 har jag ingen aning om vad som händer sen. Det innebär att när jag fyller 19, om 365 dagar räknat från min födelsedag, kommer livet se annorlunda ut (så klart). Jag vet uppriktigt inte vart jag kommer vara på väg den dagen.
 
Jag har 365 dagar på mig att ta reda på det. 
 
Och jag ska försöka dokumentera resan in i ovissheten med minst ett foto för varje dag, här på bloggen. Kanske inte ett varje dag, men ett för varje datum. Vi börjar på en gång, och det innebär något lite speciellt - ni ska få veta när jag fyller år. Den som känner mig vet att jag inte är jätteivrig att tala om det för folk, men om konsten nu kräver det så ska jag inte vara den som är den.
 
Då kör vi!
 
 
29:e juni - Fyller 18 år och blir uppvaktad redan vid 12-slaget. Sedan följer alla möjliga trevliga överraskningar under dagen.
 
 
30:e juni - Surströmming, spelning på Cityfestivalen och båthäng.
 
 
1:a juli - Första spelningen någonsin med Västerås Brassband, och tårtkalas på Cityfestivalen.
 
 
2:a juli - Middag hemma hos farmor och farfar.
 
 
3:e juli - Jag stressar för mycket över körkortet för att fota någonting, men återfinner en av mina favoritseriestrippar från Internet.
 
 
4:e juli - Körkort!
 
 
5:e juli - Jag och en vän utnyttjar körkortsprivilegiet genom att köra ut till Björnön och springa en tur. Vi tillbringar det mesta av tiden med att fota, gunga och lägga om våra liv.
 
 
6:e juli - Det brinner i mitt område, och jag köper en trisslott för att testa om mitt nya kort fungerar (och bara för att jag kan). Jag vann 30 kronor!
 
/E-K
 
Kommentera inlägget här: