Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

25:e december - Mellandagen

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton

I min släkt firar vi jul två gånger - på julafton och på annandan. Det innebär att juldagen blir en slags mellandag, och nog kan det behövas i dessa tider?


Jag gled runt hela förmiddagen i pyjamas, drack chokladkaffe, läste min nya bok Metro 2033 och testade kamerastativet.










Många fågelbilder genom köksfönstret - det är synd (och konstigt) att bilderna alltid blir bäst när fåglarna vänder ryggen till...


Här försökte jag fota min favoritfågel - nötväckan. Och inget fokus hann jag få innan den flaxade iväg...



De här blev nästan bäst - det var verkligen ruggigt och mörkt utanför fönstret, om än inte mörkt.



Jag lekte lite med stativet och mitt jättecoola objektiv - är lite svag för oskärpa och varmt ljus...


Jag hittade massor av vitt garn i min stora garnkartong...


Och nu vill jag göra en sånhär!


Sen så var vi en sväng till en kusin som fyller år idag, fikade och berättade flygplanshistorier...


Och vid dagens slut hade jag tio ojämna garnbollar!

Men nu... Sömn.

/E-K

Kommentera inlägget här: