Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

20:e december - Nu är det jul igen

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Familj och vänner

Som jag sa häromdagen börjar det hända grejer nu. Den första händelsen var dels årets sista lektion på onsdagen, dels den traditionella juldansen på Rudbeckianska. I år stod jag dock inte på dansgolvet, utan ryckte in som bas och kompade orkestern på ackord. Den sortens komp är helt nytt för mig, men det var roligt!


Tuban var dagen till ära julpyntad medelst tomteluva, och vi spelade alla de vanliga dans-kring-granen-låtarna: Nu är det jul igen, Å jänta å jag, Nu har vi ljus, Prästens lilla kråka, Mössens julafton, Knalle Juls vals och så vidare.

Det är så roligt att spela när folk dansar, och rätt häftigt att kunna lägga en stämma själv, utan noter.


Efter juldansen spelades det volleyboll i Ljushallen, mitt i huvudbyggnaden vill säga. Jag hann precis se lärarlagets vinst över skol-if, innan jag smet för att träffa min kära barndomsvän Emmy! Vi hade så fullt upp med att prata, laga vegansk julmat och lyssna på Hamilton att jag totalt glömde bort att fota. Så mysigt var det!


På väg hem från Emmy hittade jag dock en annan kär gammal vän... Alice hanterar kassan på City Gross som om hon aldrig gjort annat!


Jag köpte julklappar till klassens handledare och fick papper på köpet. Service!


Och Cassie hjälpte till med inslagningen, så klart!


Mitt i allt hann vi dessutom fira morfars födelsedag!

I dag äger min sista julavslutning rum, men mer om det när dagen faktiskt är slut...

/E-K

Kommentera inlägget här: