Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

30:e mars - Mat, vi vill ha mat!

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hejsan!

Och svejsan, vad mitt läsarantal har tagit fart! 80 besökare det senaste dygnet - jisses, vad kul! Ni är alltid varmt välkomna, och ni som kommer nya kommer vid en läglig tidpunkt - den här lovveckan kommer bjuda på mycket kul...

Och väldigt mycket mat! Jag laddar upp inför påskens och Amsterdams mat med... Mera mat.


Jag och en av systrarna var hos farmor och farfar några timmar, drack kaffe, pratade och lagade mat. Vi preppade lite för påsklunchen i morgon - med lite tur blir resultatet en vegetarisk smörgåstårta... Jag har precis börjat återfå kärleken till smörgåstårta - när min bror hade tagit studenten 2016 levde jag på samma veganska smörgåstårta till frukost, lunch och middag i säkert 3-4 dagar...


Och så blev det farföräldrarnas paradrätt - svampsoppa och pannkakor! Jag fick äta i all hast dock, samtidigt som smörgåstårtan plockades undan och ett gäng kusiner vällde in, för jag började jobba strax därefter.


På kontoret hade de ställt fram ett påskägg, och väl i tjänst fick jag bjuda en tant på gräddfil. Det var vad hon ville ha, till middag och till kvällsmål, gräddfil i en skål. Så det fick hon, och jag kan inte säga emot - jag skulle kunna göra samma sak med keso eller crème fraiche.. 


Och när jag slutligen kom hem efter passet fick jag familjefavoriten nacho de nuts och glass! 

Det blev ett inlägg på tema mat denna långfredag, men jag vill pålysa att jag faktiskt plockade fram den Bibel jag har i min bokhylla i dag. Visserligen för att koppla berättelsen om Eva och ormen till min analys av Mästaren och Margarita, men ändå. 

Ha det bra, och glad påsk!

/E-K



Kommentera inlägget här: