Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Framtiden kikar runt hörnet

Kategori: Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Fantastiska dagar

Hallå från landet!

I skrivande stund sitter jag i en stol i solen (med hatt och kläder på, är man solkänslig så är man) och redigerar tredje sista kapitlet av Alla dör i slutet. Igen. Liiiite trött på den nu, men, men. Inom allt för många månader kommer jag antagligen få den i tryckt format, och då hoppas jag att jag kan känna mig hyfsat färdig med den. 

Det var en hektisk dag på jobbet, minst sagt - kosafari på bondgården lockar mängder av besökare milsvida omkring, och alla ska ha biljetter och mat och fika och glass. Det är kul att det händer något, aldrig en tråkig stund! Men att få komma hem, simma några tag i sjön och sen sitta i solen och fika var inte så dumt det heller... Jag läste dessutom ut The Long Earth, så nu ska jag välja nästa bok - tror det blir lite Lars Gustafsson på rekommendation av min kära far.


I måndags gjorde jag en tur in till storstan för att titta på den första i den lilla rad lägenheter vi är spekulanter på. Den var superfin - kolla bara på utsikten från balkongen. Just nu är det här dock vår back-up-lösning, då den egentligen är lite väl dyr. Nästa utflykt till Stockholm blir i morgon, men nu är det bara att köra - Eskil fick veta i dag att han har jobb, så nu är vi verkligen superpeppade på att flytta!


På tal om Eskil, har ni inte saknat hans vackra nuna här i bloggen? Det har jag, men det kanske var givet...


Vem vill inte bo i Stockholm, liksom? (Åtminstone på sommarens ljumma kvällar med semester i luften och utsikt från Söder.)


Vi åt middag... Ja, ni kan ju gissa var. Så klart. Men det var gott, och vi fick tillbringa lite tid tillsammans nu när vi jobbar på olika orter. Jag fick till och med en liten present av Eskil!


Annars kan man väl inte säga att det är direkt synd om mig. Jag läser, jobbar med mina romaner, arbetar på café och badar. Och fikar och sover. Inte så dumt!

/E-K


Kommentera inlägget här: