Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Att bli mer zen

Kategori: Emma-Karin bloggar

Hej på er!

Jag har jobbat på de senaste dagarna, inte bara på mitt faktiska sommarjobb, utan även på några andra grejer.

En av de saker jag lagt mycket tid på, där jag mer och mer inser hur viktigt det är, är att ta hand om mig själv. Bli lite mer zen, liksom. Allt från att laga riktig mat (som de trogna bloggläsarna vet, skulle jag helst leva enbart på smörgås och chips) till att sova mycket, till att skaffa mig en hudvårdsrutin till att skriva ned lösa tankar i den fina skrivbok jag fick av Eskils familj. Saker som bara spelar roll för mig, och som får mig att må bättre. Rätt självklart egentligen, men något jag aktivt måste jobba med för att verkligen få till.


Det här var inte så dumt, exempelvis, efter att jag kommit hem från jobbet och fått krascha en stund. Det här är tredje boken sedan studenten, vilket är rekord i böcker/vecka på ett antal år.


Lite zen på allvar - först 30 minuter yoga för mina spända och misshandlade muskler, sen ett dopp i sjön. (Ett mycket snabbt sådant, innerst inne är jag en badkruka.)


Till middagen, en halv melon serverad på bästa vis!


Och så en liten kik på något jag jobbat med - ska försöka få bättre bilder i morgon!

/E-K





Kommentera inlägget här: