Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

7:e, 8:e, 9:e februari - Småplock och stora texter

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Mina texter

Hallå på er!
 
Mycket på gång just nu - på tisdag lämnar vi in gymnasiearbetet för opponering, och hela klassen har lagt in högsta växeln för att bli färdiga i tid. 

Ingen bild från i onsdags - jag skrev gymnasiearbete, träffade tjejerna och hängde med Eskil. En bra onsdag!


På torsdagen hände något spektakulärt i matsalen. För det första var maten fantastiskt god - broccolibiffar fyllda med ost, jättegod sås och potatis. Det serverades citron- och limesaft, mjukt bröd och någon hade gjort konstverk av mat!


Jag och Eskil går direkt och bär gradänger åt en kör på torsdagarna, och vi brukar vara i behov av mellanmål där någonstans. Eskil ställde upp maten så att den blev blogg-vänlig!

I går var vi helt lediga (som vi ju är nu, varannan fredag!) och jag fördrev tiden med att spela D&D, skriva gymnasiearbete och skriva på jobbpapper. Från och med måndag är jag anställd, och jag jobbar tre pass nästa vecka. Lönen är betydligt bättre än för mitt frilansande, kan vi ju lugnt påstå...

Och så tänker jag gå händelserna lite i förväg, och visa vad jag gjort på förmiddagen i dag:



Det är färdigt! Hurra! Slutade på 17937 ord och 79 sidor, och antagligen kommer jag få kritik under opponeringen för att det är så långt. Men då vill jag påpeka att det bara är 47 sidor som faktiskt innehåller själva arbetet, och att det i de 47 sidorna finns 39 bilder/tabeller/figurer som tar upp en hel del plats. Resten av sidorna är mest bilagor och lite annat. 

Nu är det snart kalasdags för yngsta lillasystern - jag ska skriva ut arbetet och lite diskret placera det på fikabordet... Har jag jobbat på det sen i augusti vill jag ha lite uppmärksamhet för det! Kanske borde lägga upp det på nätet på något vis? Ett syfte med arbetet är att sprida kunskap om ljusföroreningar...

/E-K
 


 


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-02-10 | 15:50:34

    Va roligt

    Svar: Yaaay! :D
    Emma-Karin Rehnman

Kommentera inlägget här: