Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Roliga saker händer fortfarande

Kategori: ADIS, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar

Solen har gått ned utanför tågfönstret, och jag har skrivit (nästan) konstant sedan vi lämnade Göteborg för två timmar sedan. Det har varit två mycket trevliga dagar, även om biokemi på den här nivån går lite över mitt huvud...
 
Nu var jag dock tvungen att ta en paus, jag är för uppspelt för att kunna jobba på den känslosamma bit jag är inne i. Ni förstår, det här hände nämligen nyss...
 
Rory O'Malley spelar just nu kung George III i Hamilton på Broadway. Ännu en av mina många förebilder, som har hållit i Ham4Ham under sommaren, ett lotteri med en liten show för varje dragning för att "vanligt folk" ska ha råd med biljetter till musikalen. I dag höll de sin sin sista show, så jag passade på att tacka via Twitter. Sen hände det här. Starstruck.
 
Så det innebär att jag har kommunicerat direkt med tre av mina stora idoler på en månad. Vilket är tre mer än någon annan månad i mitt liv, om man inte räknar den där gången jag tog en selfie med Mark Levengood. Det här är alltså ingen vanlig företeelse, så jag tycker att jag kan få skryta lite.
 
Tweeten, i all sin härlighet... Den här killen är en big deal i mitt hushåll.
 
Även utöver det här så verkar universum göra sitt bästa för att gottgöra för att jag inte får komma hem till Steve igen. Jag har fått hur mycket inspiration som helst, romanen har fått världens uppsving, karaktärerna börjar få just karaktär och jag får ofta sluta för att jag har ont i handen, snarare än att inspirationen är slut. Jag har fått fyra översättningsjobb (norska till svenska, riktigt kul) och om två veckor får jag åka och titta på hamsterbebisar hos en uppfödare i närheten. Vill ha sällskap igen, och hennes hamstrar är hur fina som helst. Om jag verkar lite smått fanatisk ska jag påvisa att jag ville bli smådjursvetrinär när jag var liten. Det var många år sedan, men intresset finns kvar!
 
Nu ska jag smsa min far och tala om att jag har pratat med kung George över Twitter. Sen ska jag skrivaaa!
 
/E-K
 
 
Redigerat 2016-09-01
 
Så morgonen efter att jag skrivit ovanstående inlägg cyklade jag till skolan. När jag drog upp telefonen hade det här hänt... 
 
Haha, ni måste tillåta mig att fangirla lite. Den här fantastiska kvinnan spelar Angelica Schuyler i Hamilton, och jag beundrar de båda något enormt.
 
Så nu blev den här dagen bättre!