Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Katten jag klappade i dag

Kategori: Emma-Karin bloggar, Foton, Jobb

Om man börjar tappa räkningen på hur många katter man har klappat de senaste dagarna, då måste det väl vara ett tecken på att man lever ett bra liv? Bara i dag klappade jag två stycken, ej inräknat min egen. En av dem var lite extra häftig, eftersom hon hade en trasig pupill.
 
Visst är hon väl vacker?
 
Den här veckan har jag faktiskt ett jobb som tvingar ut mig i friska luften. Via orienteringsklubben får fem ungdomar inklusive mig hålla i aktiviteter för barn. Det är samma två grabbar som kommer varje dag, så ledar/deltagarförhållandet blir något skevt... Men vi har rätt kul! 
 
Trots att dagarna inte är superintensiva är jag duktigt trött när jag kommer hem, och orkar inte mycker mer än att släpa mig upp till mitt rum och sitta i min favoritfåtölj. Precis när jag hade startat bloggen berättade jag om en av mina favoritserier, The Musketeers. I dag fick jag äntligen tid att börja titta på tredje (och sista, vilket gör mig riktigt orolig. VEM KOMMER DÖ?) säsongen. Det är första gången på hur många veckor som helst som jag har haft tid att titta på TV-serier, och det var inte utan att jag undrade vad jag hade glömt bort att göra.
 
/E-K
 
(Nu kom jag på vad jag borde göra... Ingen sömn för mig än, inte.)
 
 
Kommentera inlägget här: