Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Framåt, framåt, ständigt framåt

Kategori: Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Foton

Det har gått nästan ett år sedan jag slutade kalla mig själv orienterare, men den här veckan får lov att vara ett undantag. O-ringen går av stapeln i Sälen, en folkfest med över 10 000 deltagare, och jag är på plats.
 
 
Själva orienteringen går väl lite sisådär, men det blir många fjäll och mycket motion. Och som vanligt vid sådanahär tillställningar så är det inte själva idrottandet som är grejen, utan allt som händer runt omkring.
 
I går stannade vi och åt världens godaste bullar:
 
Den som har vägen förbi Tandådalen måste titta in i fjällkyrkan och fika. Måste.
 
Sedan gick vi på världens minsta biograf och såg The Legend of Tarzan. Riktigt, riktigt bra film; både vacker och välskriven.
 
Just nu står jag med en tung ryggsäck på ryggen och väntar på en buss, så jag orkar inte skriva så mycket. Det blir lite bilder i stället, här är en på mina vänner i biosalongen!
 
Bilresan hem bjöd på solnedgång över fjällen.
 
 
 
/E-K