Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

14:e & 15:e maj - Sömn och solostycken

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Kultur

Hejsan!

Två dagar avklarade den här veckan, och trots att det här antagligen är vårens mest hektiska vecka för mig så har det varit tämligen lugnt hittills. Kan visserligen bero på att hälften av alla lektioner är inställda nu för tiden, så jag gick hem vid lunch i går och strax före 10 i dag...

Bilden kan innehålla: 9 personer, personer som ler, skor, träd, bröllop och utomhus

I går var även första dagen på studentkalendern, vilket innebar pyjamas i skolan! Vi trivdes alla rätt så bra med det arrangemanget...


På kvällen var det konsert på Kulturskolan dels för de som går utökad utbildning (som jag), dels för de som vill söka in (som min syster). Ester var nog den enda som satte varenda ton i hela sitt stycke (och kom naturligtvis in, stolt storasyster), men jag måste få skryta lite och säga att det gick väldigt bra för mig och min grupp också - vi spelade ett tämligen svårt stycke för trombonkvartett med solister på tuba och bastrombon, och det var lugnt vår bästa genomspelning någonsin! Vi har också jobbat på det i flera månader, så lite skönt att få spela upp det till slut.


Från dagen i dag blir det en bild på den jättevackra syren som står vid Eskils uppfart. Trots kursprov i fysik i morgon och en mycket hektisk kommande helg försöker jag ta tid att stanna upp och njuta av det fantastiska vädret och allt som händer i naturen just nu.

Ha det bra!

/E-K

Pflerreaktione

Kommentera inlägget här: