Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

11:e, 12:e och 13:e maj - långsamt kryper tiden framåt

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hejsan!
\n
 
\n
Den sista riktiga ledigheten innan studenten går snabbt mot sitt slut, och det har inte direkt varit den mest händelserika av helger. I brist på inplanerade äventyr och utan lättuttråkad pojkvän att hitta på skojigheter med så har jag försökt ta tag i att plugga fysik och att skriva material till nästa helgs konserter. Fysikprovet på onsdag är det sista "riktiga" provet, därefter följer två prov som inte riktigt går att plugga till i historia och engelska, en redovisning, ett tal och två inlämningar. Det börjar kännas överkomligt, även om det fortfarande är mycket att göra.
\n
 
\n
\n
\n
 
\n
Saker börjar falla på plats - jag har tittat ut ett par skor till studenten (helt perfekta för övrigt - ingen klack och ordentlig snörning, men finare än ett par vanliga tygskor), fixat en del studentpresenter och börjat handla pyssel och dekorationer. Det kommer nog bli en hel del klippandes och klistrandes de sista veckorna... Vi har i tjejgänget bestämt att vi ska åka hem tillsammans efter flakåkningen, så att vi får lite tid att fira allihop tillsammans.
\n
 
\n
\n
\n
 
\n
I samband med skoshoppingen handlade jag även en del annat, såsom två hårband för att försöka kontrollera mitt bångstyriga hår, som för övrigt börjar bli riktigt långt! Det här gula och ett svart med vita prickar.
\n
 
\n
\n
\n
 
\n
I fredags kväll hade jag Alfapet-kväll med mina föräldrar. Det måste väl kunna räknas som att ha ett socialt liv...?
\n
 
\n
\n
\n
 
\n
På tal om min far så är här den enda bild jag tog i lördags - pappa vattnar växterna i trädgården trots att det precis har regnat. (Fast egentligen vattnade han inte, utan gödslade med vatten han utvunnit ur vår fermenterade kompost. Ni hör ju hur händelserik min helg var.)
\n
 
\n
\n
\n
 
\n
I dag kom jag åtminstone ut ur huset och i väg på rep med världens bästa teatergrupp! Och så kom Eskil hem - han ringde runt 06 i morse medan han satt eldvakt, och hade då inte sovit någonting alls sedan 09:00 i lördags morse. Vi pratade i en halvtimme innan vi la på för att han skulle packa in sina grejer i bilen. Två minuter över 7 ringer han igen, och står då utanför min dörr... Han fick duscha av sig den värsta rökdoften och sen blev det äntligen en stunds sömn tillsammans. Fyra dygn i princip utan kommunikation blir väldigt länge när man vant sig vid att konstant ha den andre i närheten. Det blev bara en timmes faktisk sömn i morse innan vi skulle i väg och repa, och då var det svårt att få Eskil ur sängen. Han har suttit och nickat till konstant hela dagen, och nu ligger han och sover i min säng sedan strax före 19. Så nu ska jag stänga ned datorn och gå och krama på min trötta och mycket efterlängtade pojkvän, ha det bra med er!
\n
 
\n
/E-K
\n
 
\n
\n
\n
\n 
\n

Kommentera inlägget här: