Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

26:e, 27:e, 28:e juni - Några dagars ledighet

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Böcker, Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, London

Hejsan!

Några dagars ledigt nu, så jag är hemma i Västerås och läser böcker, redigerar ADIS och hänger med Eskil och familjen. En rätt trevlig tillvaro! Hittills i sommar har jag läst Factfulness av Hans Rosling och Desert Flower av Waris Dorie. Väldigt viktiga och välskrivna böcker!


Familjen var och åt glass hos mig på jobbet i tisdags, och hälsade på kaninerna. Pappa och Eskil påstår att de inte ALLS blev extra förtjusta i de här två. Jomen tjena.


Bilfärden hem på tisdagskvällen gick över vackra, soldränkta landsvägar.

I går gjorde jag någon väldigt som var väldigt okaraktäristiskt för mig. Det var Eskils idé och jag protesterade våldsamt, men han fick ut mig ändå...


På inlines! Här på bilden har vi åkt (läst: stapplat) fram och tillbaka på Eskils gata i en halvtimme eller så. För någon som är pinsamt dålig på att åka skridskor måste jag säga att det är en bedrift bara att sätta på sig rullskridskorna.

Gårdagens andra stora händelse var att jag och Eskil bokade flyg och boende till en London-resa! 28:e december åker vi och är borta över nyår. Det ska bli fantastiskt!


På kvällen var min orkester utbjuden på restaurang för att fira vårt fem-årsjubiléeum som orkester. Vi åt goda burgare och fick alla våra gamla tävlingsprotokoll... I och med det blev VYM också min före detta orkester - i och med att jag lämnar Västerås och Kulturskolan lämnar jag även orkestern. Känns lite konstigt, jag har ju ändå spelat där hela min gymnasietid.


I dag tog jag och Eskil en rejäl shoppingrunda, och började förbereda för vårt liv som ihopflyttade genom att besöka IKEA... 


Vi gjorde ett mycket behövligt proviantstopp också.


Clas Ohlson bjöd på fika!


Jag fick med rätt mycket grejer hem - ett presentkort jag fått i studentpresent blev en bluetooth-högtalare, Akademibokhandeln hade superrea och jag fick 3 inbundna romaner och en skrivbok för 140 kronor, jag köpte tyg till en jacka jag ska sy och IKEA-besöket resulterade i en stor ram. Och så lite bubbel och snacks till en grej på lördag!


Här är ramen med sitt innehåll - strax efter att jag sett Fall Out Boy i Stockholm körde de något slags jippo på sin hemsida där de sålde ett gäng signerade affisher + digitala album för i princip inga pengar alls, så den här skönheten blev min i våras och har nu fått en ram!


Resten av dagen har jag främst ägnat åt att skriva under och frankerat tackkort gällande studenten - nu ska i princip alla vara på väg till sina mottagare! (Och om jag missat någon eller glömt signera något kort är jag ledsen - det blev rätt många, och mitt huvud hängde inte riktigt med...)

I morgon är det dags att börja fundera på hur framtiden kommer se ut för den här bloggen... Se om ni kan klura ut varför!

/E-K


Kommentera inlägget här: