Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

16:e juni - Arbetskamrater

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton, Jobb

Hej på er!

I dag blev den mest intensiva jobbdagen hittills - lördag och försommar innebär mycket folk, särskilt om man sköter hela caféet på två personer. Men det gick bra!


Mina arbetskamrater är ju för underbara - den där geten älskar mig, och kaninungarna är ju för bedårande.


På kvällen tog vi en liten fisketur, och då kommer vi in på den ständiga frågan - kan jag vara vegetarian och fiskare? Och svaret är naturligtvis ja - jag får ju aldrig någon fisk! Skämt åsido så är jag vegetarian med undantag av fisk jag fångat själv, och det är på sin höjd 1-2 välmående (fram tills dess, då) gäddor som jag vet exakt var de kommer ifrån. Lite hyckleri kanske, men låt gå. 


Lite vackert över sjön på kvällen!


Och så jordgubbar till kvällen med utsikt över sjön. Tänk att jag ska få bo här hela sommaren...

God kväll!

/E-K

Kommentera inlägget här: