Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Hej, Eloise

Kategori: Emma-Karin bloggar, Foton

Hej på er!

Roligt att det är så många som läser (nu tror jag vi snittar på 20, om inte 25, om dagen), även nu när min tillvaro har ändrat karaktär en del. En hel del, om man går tillbaka ett år, eller till och med tre år, sedan jag startade bloggen. Vem hade kunnat tro att jag skulle ha en roman, körkort, jobb, praktikplats, pojkvän och en stadigt växande självuppskattning då? Inte jag, i alla fall! 


En sak som jag inte visste att jag skulle ha för bara en vecka sen... Den här jackan har varit mitt syprojekt sen jag flyttade ut till stugan, och blev klar i går kväll. Mönstret heter Eloise, och efter att ha sett min mamma och moster sy varsina underbara jackor kände jag att jag också ville sy en. I dag har det varit perfekt väder för en mjuk liten jacka, och den är så mysig! Dessutom tycker jag att den blev rätt snygg...


Min frukost i morse - sämre kan man ha det, mycket sämre. (Jag råkar älska fruktyoghurt. Har försökt hitta nyttigare alternativ, men det är fruktyoghurt som är godast. Försöker kompensera med de minst sockriga flingorna, som faktiskt var väldigt goda.)


Efter en dag där jag egentligen inte gjort särskilt mycket alls - städat lite, planerat lite inför nästa roman, letat efter en ny kamera - tog en mycket somrig scen plats vid stugan.


Passade på att föreviga min Eloise lite till.

(Nu kommer det lite bilder på trollsländor, om det är någon som inte gillar sånt.)


Min kamera duger inte till mycket längre, men till att fota trollsländor i sommarkvällar duger den!

Ha det bra - i morgon ska jag på mitt livs första lägenhetsvisning!

/E-K





Kommentera inlägget här: