Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Premiärturen

Kategori: Emma-Karin bloggar, Foton


Jag har alltså införskaffat en ny kamera för stipendiepengar jag fick i samband med studenten, och i går fick den följa med på en testrunda runt den lilla sjö jag just nu bor vid. Det är en Canon 60D, och objektivet för dagen var ett macro med kortare zoom än jag är van vid, så det blev en del krypande på marken för att komma riktigt nära...

(Inlägget innehåller en hel del bilder på grodor, humlor och någon trollslända, gillar man inte sånt är det nog bäst att hoppa detta inlägg.)


Det regnade alltså 40 mm under natten till i går, med hundratals små grodor till följd.


De är snabba, de små rackarna, men den här hann jag fota lite när den satt och tittade ut från en sten.




Ut i skogen!


Där det naturligtvis fanns fler grodor.


En skir liten trollslända.



Vad hittade jag i detta fält?


Humlor och bin i mängder!


Ett hallon och en groda mitt i språnget, så tackar jag och min kamera för denna gång! (Men jisses vad mycket enklare fotouppladdning är om man har wifi...)

/E-K









Kommentera inlägget här: