Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

3:e, 4:e, 5:e, 6:e, 7:e januari - Klumpbloggning

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton

Hallå på er! 
 
Jag bestämde mig för att klumpa ihop jullovets sista dagar till ett inlägg - det har väl inte hänt överdrivet mycket, kan vi lugnt påstå. Speciellt inte om vi jämför med dagarna innan/under jul, men i morgon drar gymnasiets sista termin i gång, så då kommer det väl gradvis hända fler och fler saker, fram till klimax den 8:e juni. I morgon är det exakt 5 månader till jag tar studenten!
 
 
Den 3:e januari fördrev jag mest med att äta godis och slöskriva lite roman - formen på min nya bok är sådan att jag kan skriva lite medan jag planerar synopsis. Nyheter på bloggen, förresten, (åtminstone för er som läser på dator) är rutorna till vänster - dels kan ni se hur många gånger jag blivit refuserad (i skrivande stund 2), dels hur arbetet med roman #2 går!
 
 
4:e januari låg jag däckad med mensvärk - jag får sällan så stora besvär att jag blir sängliggande, men den här gången var ett undantag. Aj. När det hade lugnat sig åkte jag och Eskil för att fylla på proviantförråden!
 
 
Den 5:e januari var faktiskt ingen vanlig dag, för det var Eskils födelsedag! Vi började med smoothies...
 
 
Och fortsatte med porträttskissning! Jag måste nästan säga att mitt försök till att rita av honom blev mer lyckat, men det säger jag bara för att han, medan vi höll på att rita, sa att "jo, men jag har ju lagt rätt mycket tid på att rita realistiska porträtt". Hehe.
 
 
Min familj var överbjuden till Eskils på födelsedagsmiddag - efter mycket god mat och trevligt sällskap avslutade åkte de hem, och vi kvarvarande spelade "Ska vi slå vad". Eskil satsade typ halva sin enorma pengahög på att jag inte skulle klara av att göra 30 änglahopp på 1 minut - gissa om han fick sota för det?
 
 
Och efter en sådan dag kan man unna sig sovmorgon och slödag - inklusive bullar jag fick helt gratis från ICA Skrapan. Man tackar!
 
 
I dag var jag ute och sprang för första gången sedan... Jag vill inte veta, och antagligen inte ni heller. Får väl lägga det till listan med mål för året... Vackert var det, och kallt. Och jobbigt
 
 
Jag började sätta ihop min veganska fårfäll... Snart klar!
 
 
Sedan sprängdes himlen av färg, och hela världen färgades rosa ett litet tag... Det kan den nog behöva ibland. 
 
Nu blir det popcorn och Firefly, och i morgon börjar min sista termin på gymnasiet!
 
/E-K
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: