Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

21:a, 22:a, 23:e januari - Mindre bra och bra

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Vet ni vad som inte alls är trevligt? Munblåsor. Usch och fy för munblåsor. Om jag någon gånh blir riktigt, fruktansvärt rik, då ska jag göra två saker - ge alla barn i hela världen en utbildning och utrota munblåsor. Fast kanske cancer och artros och alzheimers först. Munblåsor känns bara mer överkomligt. När jag var i England köpte jag en "mouth ulcer gel", den bedövar halva munnen när man smetar på den, så det är ju najs. Nästa gång ska jag köpa en av de där lite dyrare, som kanske kan hjälpa blåsorna att läka snabbare också.

Nu när jag har fått avreagera mig gällande det, kan jag lista några trevliga saker som också har upptagit min tid de senaste dygnen:
  • Pyjamasbyxor
  • Nya lakan
  • Att läsa
  • Träning som inte gör ont efteråt, utan bara känns bra
  • Nybakt, hembakt, bröd
  • Mandelmanns
  • Djup sömn
  • Nästäppa som släpper
  • Att vänta på ett paket
  • Brodyr
  • Gamla symaskiner
Några bilder ska ni få också:


Söndag - sy-LAN:ets andra dag. Här ser ni våra samlade alster (vem sydde två raksömmar och broderade tre bokstäver på två dagar? Jo, jag) och vår underbara lunch!


I går åt jag ägg, läste en hel del i min bok och tränade. Ska verkligen försöka få rutin på två av de sakerna.


I dag, tuba och Mandelmanns. Om ni inte tittar på Mandelmanns gård, gör er själva en tjänst och börja!

/E-K


Kommentera inlägget här: