Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

2:a, 3:e, 4:e, 5:e februari - Ett stort steg framåt

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Foton

Hallå, kära bloggläsare! Jag tuffar på - 123 dagar till studenten i dag! Jag har räknat lite, och just nu ligger jag på 2 prov kvar innan sportlovet, ytterligare 3 innan påsklovet, sedan 5 till innan studenten. Sedan är det en hel del inlämningar och några andra typer av examinationer, och en del lärare som inte lägger ut sina prov i kalendern. Men ett dussin till, så är jag färdig!

 
Från i fredags, när vi gick 1,5 h i skolan och sedan fördrev förmiddagen med att fika. Jag var på besök hos farmor och farfar, hos Alice och slutade dagen hos Eskil. (Liiiite kan man få tjuvstarta semmelsäsongen. Särskilt om man precis drabbats av världens mensvärk.)

 
På lördagen fördrev jag min pluggtid med att börja sortera våra framkallade bilder från 1996 och fram till digitalkamerans intåg. Här är jag typ 2 år gammal, och inte ens frisyren har förändrats på sjutton år...

 
På kvällen blev det pizza, snacks och mello med teaterkompisarna - vi var inte speciellt imponerade av melodispektaklet, men desto mer imponerade av varandra!

 
(Och Eskil, som var på släktkalas, skickade löpande bilder på sin kusins hund. Titta på honom!) 

 
Det skulle vara denna Eskil, det... Stiligt? Här sitter vi på söndagseftermiddagen och fånar oss!
 
 
När fotografen blir fotograferad...

Det var ett sådant underbart vackert ljus i går, och jag tog ett stort steg i min fotokarriär - jag klev utanför köket för att fotografera. Säkert två meter utanför.

 
Man kommer närmare, alltså!

 
Och i dag fyller min kära mamma år! Grattis, grattis!
 
/E-K
 

KOMMENTARER:

  • Ellen säger:
    2018-02-06 | 20:11:27
    Bloggadress: http://ellengrantz.blogg.se/

    Kul att studenten närmar sig, och självklart ska en tjuvstarta semmelsäsongen om en kan. Längtar efter min första!

    Svar: Du, det tycker jag vi tar en semla på! ;)
    Emma-Karin Rehnman

Kommentera inlägget här: