Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Slutspurten

Kategori: ADIS, Emma-Karin bloggar, Skriva

Hallå!
 
Jag har ägnat mig åt två saker de senaste dagarna, och enbart två saker - design av inlaga och design av omslag. Men hårt arbete och träsmak i baken har gett resultat, för nu är jag så gott som färdig! Tydligen behöver man ett eget ISBN till e-boksvarianten av boken, så jag väntar in ännu ett nummer och sen går Alla dör i slutet på tryck! Det känns lite konstigt, men jag måste ändå säga att jag är väldigt stolt över resultatet; det känns rätt häftigt att ha gjort i princip hela arbetet själv, från första ordet till sista detaljen på omslaget. 
 
Eftersom jag bara har en testversion av mitt designprogram (eventuellt kommer jag kunna skaffa en gratisvariant inom kort, min bror kom med ett bra tips jag ska kolla upp), ett program jag aldrig har använt förut, så har jag varit tvungen att lära mig väldigt mycket på väldigt kort tid. Om jag har tid de närmaste dagarna tänker jag göra en liten bloggserie om hur det går till när man (jag) designar inlaga och omslag - det är lite spännande om man tycker sånt är kul!
 
Jag har även lite planer för framtiden gällande bokförsäljning och annat... Men mer om det då!
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: