Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

5:e april - Myset efter resan

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Hallå och hej från ett regnigt Västerås! Efter de senaste dagarnas begivenheter har jag och Eskil mest tagit det lugnt i dag - lite plugg har det blivit, men med tanke på att vi kom ur säng närmare 11:00 har de aktiva timmarna inte varit så många.


En fördel med att åka bort under påskhelgen är att man har kvar sitt godis när man kommer hem! Jag åt mitt medan jag adresserade inbjudningarna till min studentmottagning, skrev en diktanalys samt putsade upp och skickade in analysen av Mästaren och Margarita. Rätt många kryss på att-göra-listan i dag alltså, och mitt rum fick sig en ytterst välbehövlig städning...


Någon blev arg på sin analys och bestämde sig för att äta choklad i stället... Delar av mig relaterar starkt till känslan i den här bilden.


Syrran har översovning med sina kompisar här i kväll, så jag fick avsluta kvällen med en päronsplitt! Den smakar inte riktigt lika bra som när jag var liten, men det beror antagligen på att de inte trycker gåtor på pinnen längre.

I morgon och resten av helgen drar jag (och Eskil) igång med ett nytt projekt som jag har sett mycket fram emot! Vad det är får ni se...

/E-K



Kommentera inlägget här: