Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

18:e april - Hälsningar från Lund

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Skrivartävlingar

Hallå på er, och hälsningar från sommarstaden Lund! De ligger några veckor före Västerås här, så gräsmattorna är täckta av blommor och träden börjar få små fjuniga blad.


Fem timmars tågresa hit - halva vägen hade vi den mest rymliga tågvagnar jag någonsin suttit i. Eget bord, eget bagageutrymme, massor av plats... 


Och proviant måste man ju ha! Jag och pappa såg Rouge One på vägen ned, på hans önskemål. Den är ju faktiskt väldigt bra, om än lite sorglig.


Precis vid Lunds centralstation blommar en stor magnolia - lite svårt att se på bilden, men den har vita blommor!



Stora, fina, lätt skräckinjagande domkyrkan.


Traditionsenlig bild på mig framför domkyrkan!


Vi tog en snabbvisit in i kyrkan för att hälsa på jätten Finn, så klart.


Fina Lund! Den här staden är så mysig, här skulle jag kunna tänka mig att bo.


Titta, så långt våren har kommit här! Blommor och blad och massor av sol och plusgrader.


Vårt hotellrum - på det här hotellet har vi bott vartenda år vi har varit här...


Och med tanke på att den middagsbuffén ingår i rumspriset är det kanske inte så konstigt?


På plats för prisutdelning för Litteralunds skrivartävling och gestaltning av vinnarbidragen av teatergruppen Unga Mån. Jag vann inte, men var bland de 10 bästa i åldersgruppen 16-18, och fick en tygkassar och en tryckt novellsamling med årets bidrag!


Fina, fina blommor på vägen tillbaka till hotellet.


Och vi hittade en kompis! Den här katten följde med oss en liten bit innan den vek av åt ett eget håll.


Lite kvällsglass innan vi kollapsade på sängarna med Netflix på TV:n.

I morgon bär det hemåt igen... Vi hörs!

/E-K





Kommentera inlägget här: