Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

25:e, 26:e, 27:e september - I ett nötskal

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Frukta icke, kära bloggläsare - jag är varken död eller utan uppkoppling, bara väldigt upptagen! Jag tror att jag måste ha någonting att göra precis hela tiden, annars blir jag knäpp. Som tur är räknar jag handarbete, fritt skrivande och häng med kompisar till "saker att göra", så jag är inte totalt sönderstressad.
 
 
Måndag innebär ibland övning med den orkester där jag mer eller mindre agerar vikarie - det är också den enda orkester där det serveras fika under repetitionen, vilket ju borde göra den till den högst prioriterade orkestern.
 
 
Natten mellan måndag och tisdag var jag ute och fotade, varpå kameran totaldog och vägrade vakna igen. Skolan trollade fram en annan kamera, och jag fick dessutom ta hand om den gamla för att skruva så mycket jag vill. Så här intresserade var tre grabbar av att kolla igenom den kameran!
 
 
Jag tog mig också en titt, senare på kvällen, men lyckades inte hitta felet. Den som råkar veta allt om 11 år gamla kameramodeller kan ju hojta till...
 
 
På onsdagen var det grejer på gång i skolan - två socialdemokratiska ministrar pratade om allt mellan himmel och jord.
 
 
Här är en av mina skolbyggnader - när allt annat känns jobbigt och tråkigt kan man ju åtminstone uppskatta arkitekturen...
 
Och dagens bild får vi avvakta med till senare - jag har än så länge inte tagit ett enda foto på hela dagen. Kan ha något att göra med att jag spontant sov över hos en kompis och sedan har haft grejer på gång konstant!
 
/E-K
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: