Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

30:e november - Stjälpt av Sveriges akademiker

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

 
I dag var alltså dagen för Saco-mässan, där urholkade gymnasieelever säljs till högstbjudande. Eller också platsen där vi får möjlighet att överblicka våra framtidsval. En av de två!
 
Mina mål för dagen var att prata med folkhögskolor, stjäla massor av godis och bli några tygkassar rikare. Folkhögskolorna lös tyvärr med sin frånvaro, så jag satsade hårt på punkt två och tre...
 
 
Så mycket godis - alldeles för mycket för att äta upp på en kväll.
 
 
Den bästa av mina fem tygkassar - tack, Umeå universitet!
 
Det väl ingen som blev direkt lugnare av dagens alla intryck. De som inte visste innan vet ännu mindre nu, och de som var säkra har nu fått förnyad beslutsångest.
 
Men hörni. Jag tror verkligen att allt kommer bli bra. I morgon börjar nedräkningen till julen. Om en vecka drar jag till London. Med lite tur har jag jobb på gång till hösten. Det finns fantastiska människor här i världen, och så mycket kvar att upptäcka. Allt kommer bli bra.
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: