Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

27:e, 28:e, 29:e november - En skum jul och en gul halsduk

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

Det här läsåret är mitt tredje och sista år på gymnasiet, och min skola har en mängd traditioner som inbegriper avgångsklasserna. En av dem är att dekorera våra skåp till jul - alla treor har skåp i den stora, öppna byggnad som kallas Ljushallen, så det blir riktig julstämning med typ 13 olika julkonstverk!
 
Det måste vara klart på fredag, så min klass spenderade en bra del av måndagen med att dekorera.
 
 
Steg 1 - skåpen måste kläs in i papper. Det är svårt, på gränsen till omöjligt, att göra konst av gul/orange/röda plåtskåp.
 
 
Grunden för vårt konstnärliga arbete läggs...
 
 
Hela Ljushallen var i pyntartagen!
 
 
Ljusslingor sätts upp och Dennis, klassens konstnär, lägger grunden för vår design.
 
 
Jag och Zain fick rosetter av piprensare...
 
 
...och ansvarig var den här fåntratten!
 
 
(Som också fick en till slut.)
 
 
Mycket vattenfärger senare...
 
 
Lite skumt i rummet vid det här laget...
 
 
Men temat var ju också skumtomtar!
 
 
Titta, så fint det blev!
 
 
De här bokstäverna är vi extra nöjda med.
 
 
Vår rosa julscen!
 
 
Konstnären och hans verk - det var otroligt vackert, åtminstone till klassen fick penslar och vattenfärger i händerna!
 
 
Strax efter midnatt på tisdagen maskade jag av Hamilton-halsduken, efter rätt många månader med den på stickorna!
 
 
På onsdagen la vi lite avslutande händer vid skåpen - massor av bomull och glitter, så klart!
 
 
Mitt skåp - är det ens ett skåp längre?
 
 
De lysande husen är min konstruktion - mysfaktor!
 
 
Och på onsdagkvällen var halsduken klar, med kantning och allt! Här är några bilder innan jag kommer mig ut och fotar den på riktigt...
 
 
Så nöjd! Det här verkar vara en tid för att göra färdigt saker: romanen, klänningen, halsduken...
 
 
Lite Van Gogh-stämning över Västerås i morse - i dag ska vi på SACO-mässan i Älvsjö för att få ännu mer panik över att vi inte vet vad vi ska göra av våra liv. (Och stjäla godis och pennor, så klart!)
 
/E-K
 
 
 
Kommentera inlägget här: