Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Den magiska 100 000-ordsgränsen

Kategori: ADIS, Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Skriva

I kväll nådde mitt renskrivna utkast över 100 000 ord. Jag vet faktiskt inte vad som är så magiskt med det, men det känns ändå häftigt. Jag har uppskattat ADIS längd till ca 100 000 ord, men nu visar det sig bli en bit över det; jag har ungefär 2,5 skrivböcker kvar att renskriva innan jag når slutet. 
 
Så det var en liten vinst så där på kvällen! Just nu ägnar jag mig, utöver renskrivandet, åt att försöka arrangera det sista som ska hända innan sommaren (och att komma i mål med det sista plugget - jag har ett par kapitel matte som jag absolut måste ta tag i under morgondagen). Planera en fest för klassen, fixa studentpresenter och lite annat sånt kul - och faktiskt lite sorgligt. Vi ska vinka av tre personer i min klass som av olika anledningar lämnar klassen efter sommaren, och det är inte bara klasskamrater som försvinner, utan goda vänner. Jag har för övrigt haft en uppenbarelse vad gäller vänner, men jag måste nog ta mig igenom de sista två veckorna innan jag skriver ner den, om det inte ska bli för känslosamt. Alltid jobbigt att ta farväl av någon man håller av, men det blir roliga dagar ändå!
 
En stor del av dagens trevligheter gick åt att umgås med och laga mat hemma hos min farmor och farfar - förutom att komma bra överens är vi stundtals väldigt duktiga på det där med matlagning! (När jag flyttar hemifrån lär det vara deras förtjänst mer än någon annans att jag klarar av att laga mer än makaroner och havregrynsgröt...)
 
En av mina favoritsallader - caprese! Kan den vara en favorit för att den består till 50 % av ost? Hmm...
 
God natt!
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: