Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Datum som väcker minnen

Kategori: ADIS, Emma-Karin bloggar

Snabb uppdatering innan natten börjar - sedan ett litet tag är jag inne i delen av romanen där jag började datera vad jag skrev. Helt enkelt har jag bara skrivit dagens datum i kanten av den rad där jag börjat för dagen - från den tredje oktober förra året till den tjugosjunde februari i år. Det gick alltså drygt en månad från att jag började skriva för hand till att jag började datera, då jag började skriva i augusti!
 
När jag lägger undan datorn för kvällen är jag på den tjugosjunde oktober förra året, vilket inte känns som så fruktansvärt längesedan. Det var samma dag som Twenty One Pilots spelade i Stockholm, och jag fördrev tiden i kön med att skriva, vilket märks - ibland missade mina frusna fingrar ett helt uppslag, så där är bara tomt i skrivboken.
 
Här satt jag och skrev ja. Det var något kallt...
 
Det betyder att vi snart är inne i november och NaNoWriMo... Jag tror att ungefär halva boken skrevs under den månaden, så det kommer nog dröja ett bra tag innan jag är inne i december. Undrar om jag skulle försöka matcha, så att jag renskriver (minst) lika mycket som jag skrev i november, dag för dag? Vi får väl se. Men det skulle vara kul att få den färdigrenskriven snart, så att den kan få komma ut i världen!
 
/E-K
 
På tal om, liksom! 
 
 
Kommentera inlägget här: