Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Äventyren kommer tätt nu

Kategori: Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Fantastiska dagar, Foton

Nu händer det så mycket saker att jag får skärpa till mig om jag ska hinna berätta om en sak innan nästa är förbi. Först bara kort om livet i allmänhet, så blir det bilder från veckan på landet sen.
  • Jag sliter vidare med del 2, som är kapitel 4 och 5 sammanslagna. Det är lätt ibland, tugnt ibland. Det kommer nog bli klart någon gång.
  • På drygt ett dygn gjorde jag mitt största översättningsjobb hittills, i ett verktyg jag aldrig jobbat med förut, precis som helvetesmensen slog till. Det var ett spännande dygn.
  • När dygnet var över mådde jag piss. Blev hemma från allt vad midsommarfiranden heter (jag gillar inte ens midsommar speciellt mycket, men det kändes surt att inte orka följa med vännerna på vår planerade roadtrip).
  • Nu mår jag bra igen, och i morgon drar orkestern till Göteborg! Där är vi till på torsdag, och när vi kommer hem börjar vi genast arbeta som paradorkester på Västerås Cityfestival.
  • På måndag överger jag min orkester ett tag och går på Coldplay-konserten som jag peppat för sedan i oktober... Wohoo!
Och nu - resan till landet!
 
(Det här är nackdelen med att ha en bra mobilkamera; bloggverktyget klarar inte av att ladda upp så stora bilder. Här är ett urval, för jag orkar inte krympa de andra just nu.)
 
Bondens glasskalas, en glassrestaurang som tillhör ett gårdsmejeri i närheten av stugan.
 
Okej, de flesta bilderna är från sjön. Men så tillbringade jag också en stor del av tiden där - tidiga morgonar, sena kvällar... Det var skönt med bara vatten, himmel och tystnad efter det här året. 
 
 
Uppgraderat till ett något större vatten - på utflykt i Stockholms skärgård
 
 
En ovanlig syn - en vegoburgare med extra allt. Dessvärre var själva burgaren 50 % spiskummin och i det närmaste oätlig, men resten var gott!
 
Lite fint väder hade vi också.
 
Guckuskon - en ovanlig orkidé som bara växer på ett par platser i Sverige.
 
Ska det vara sommar så ska det.
 
 
Vi får väl se om jag behöver skriva av mig efter konserten på måndag, annars hörs vi när vi råkas!
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: