Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

24:e december - Idyllisk jul

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Fantastiska dagar

Jul, jul, strålande jul! Det blev en väldigt lugn, mysig och idyllisk julafton, på alla sätt.
 
 
Min tomteluva hade dock blivit ett par storlekar för små... Den dög dock fortfarande att dela ut julklappar i!
 
 
Julgransljus och paketöppning med familjen - jag fick ett eget kamerastativ!
 
 
Och en vit-ish jul blev det ju också...
 
 
Sedan knata hem till farmor och farfar för att laga maaaassor av julmat. Utöver alla klassiker brukar vi göra några vegetariska påhitt - bland annat en havrepastej (som var mycket godare än den såg ut) och blomkål i form av buffalo wings.
 
 
Så gott! (Och inte ett enda djur fick sätta livet till.)
 
 
Familj!
 
 
Kalles jul (som, tyvärr, bara får högre snarkfaktor med åren...) ägnade jag åt att tillverka en regnbågs-pompom med min nya pompom-manick.
 
 
Men det bästa med Kalle är ju ändå julgodiset!
 
 
Efter Kalle gick jag för att köpa tidningen, och missade tomten i år igen... Men fina julklappar fick jag i min frånvaro - bland annat en bok med naturdikter av favoriten Harry Martinson!
 
 
Och så tittade vi på bilder från jularna förr om åren - här är er bloggare i miniformat!
 
 
En tallrik gröt också, så började det kännas som om julafton blivit ordentligt firad.
 
Och när vi nu gått igenom allt det där andra med julen - älskad familj, mys och mat - kan vi ta ett ögonblick för att titta på julklapparna...
 
 
Så, så fina julklappar - och extra roligt tycker jag att de hemgjorda grejerna är. Eskil har vikt en rosett av sidenband, och Ester har ritat Mårran!
 
Tack alla inblandade för en underbar jul! Till er och alla andra - en riktigt, riktigt god fortsättning på julen!
 
/E-K
 
   
Kommentera inlägget här: