Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

21:a december - Julklappar och balkläder

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar, Fantastiska dagar, Foton

Höstterminen är officiellt över! Vi i klassen är alla mycket förvånade över att ha överlevt de här månaderna - det har varit tufft på alla möjliga fronter, och där runt höstlovet trodde vi att vi alla skulle falla döda ner på väg mellan två lektioner. Men icke! Det blev lov igen, och just nu är det ingen som tänker på nästa termin. Carpe diem, liksom.
 
 
Vi träffades, hela klassen, på morgonen för traditionell julmust, pepparkakor och julklappsbyte. Alla hade rimmat och som vanligt var det mycket mysigt!
 
 
 
Fast faktum är att alla inte var där - Johan har flytt kontinenten för att tillbringa resten av december i Australien. Därför skickade han sitt rim via Youtube, till klassens stora nöje!
 
 
Presenten roade också - om man bor i Irsta (praktiskt taget på landet) och går på en skola mitt i centrum finns det inget man önskar sig så mycket som fri parkering. (Om man sedan råkar heta Frida också...)
 
 
Själv fick jag en pom-pom-maker och en liiiiten anka av min goda vän Vedran! Min farmor (kan ha varit farfar också - någon av dem, eller båda) lärde mig att göra garnbollar med kartongskivor när jag var liten, och jag tyckte det var hur kul som helst. Så nu ska jag göra pompoms!
 
 
Såna här, kanske? (Källa)
 
 
Innan vi gick till Domkyrkan tillsammans för sista gången tog vi några bilder på klassen. Vilken tur jag har, som fick de här människorna som mina klasskompisar!
 
 
Sedan en vacker sista julavslutning. Min goda vän från teatertiden, Sara, sjöng sitt hjärtskärande solo på Seasons of Love från Rent och fick undertecknad att gråta, igen

Efteråt var det snabbt hemåt - jag hade nämligen valt årets mörkaste dag för att gå ut och fotografera min balklänning, och skuggorna var redan långa när jag gick hem från bussen.
 
 
Det fullständiga resultatet får ni se i morgon (eller senare, beroende på hur bråttom jag får...), men här är tre redigerade bilder i lägre kvalitet!
 
 
På kvällen hanns det även med att hämta upp storebror, fika med nästan hela familjen och köpa julgran på 30 sekunder (vi klev in i fållan, tittade på granen längst ut och sa: "Jupp? Jupp." Och köpte den.
 
 
Dessutom hittade vi tidernas elakaste mugg. Hur går det här om man är vänsterhänt, liksom? Stabby stabby, är hur det går.
 
 
Jag fick en julklapp av Eskil - hur söt är inte sidenbandsrosetten? (Han gjorde den själv, och det tog typ en timme. Medan jag satt och väntade på att vi skulle åka hem till mig...) Vad som är i vet jag inte än - tomten kommer på julafton!
 
 
Jag satte mig också och slog in ett par julklappar när vi kom hem - det är en av sakerna jag är rätt dålig på, men den här gången gick det hyfsat. Dessutom tänkte jag försöka imponera på Eskils föräldrar med mina ritkunskaper. Tur att de redan känner mig...
 
 
I morgon är det baaaal, och vi är så redo. 
 
/E-K
 
 
 
Kommentera inlägget här: