Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

22:a & 23:e augusti - Tillbaka i skolbänken

Kategori: 365 dagar mot ovissheten, Emma-Karin bloggar

 
Två dagar in i själva terminen, och jag är fortfarande inte speciellt stressad. Det känns inte direkt som lugnet före stormen, utan snarare som jag-har-halkat-och-kommer-snart-att-falla-på-baken-men-än-så-länge-är-jag-i-luften.
 
I går startade vi upp våra gymnasiearbeten - jag tänker studera ljusföroreningar i området kring Västerås, och med vädergudarnas goda vilja tror jag att det kommer bli kul. Astronomi har länge varit ett av mina stora intressen, så att räkna stjärnor och sucka över stadsljus är ett projekt jag villigt tar mig an. Dessutom ingår det tydligen choklad!
 
I dag var en vanlig dag med vanligt schema, men lärarna går mest igenom planeringar, och eftersom vi dessutom har ett två timmara hål mitt på dagen var det inte direkt en påfrestande skoldag.
 
Vi hörs!
 
/E-K
 
Kommentera inlägget här: