Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

#1000, #1001

Kategori: Emma-Karin bloggar, Kultur

Jag trodde att den tusende låten skulle bli något nytt, men både spår 1000 och 1001 visade sig bli kära återseenden. I dag släppte två av mina favoritband sedan många år tillbaka nya singlar: Imagine Dragons - Thunder och Fall Out Boy - Young And Menace.
 
Det är en otrolig blandning av nostalgi och nyskapande, och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om text och stil, men jag ligger redan efter med renskrivandet och ska upp i morgon för att åka till Lund, så här har ni nummer 1000 och 1001 på min stora spellista:
 
 
Okej, en liten kommentar - när jag startade Thunder tidigare i dag kunde jag inte låta bli att le; den låter så otroligt mycket som Imagine Dragons, med ett litet, litet inslag av nytt. Den här skivan kan inte komma snart nog, alltså. Och Young And Menace... Fall Out Boy, gammal kärlek tål att väntas på. Minns så tydligt när American Beauty/American Psycho släpptes och hur mycket jag längtade. Nu ska jag klara mig till september, men jag kör bara den här på repeat så ska det nog ordna sig.
 
God natt!
 
/E-K
 
 
Kommentera inlägget här: