Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

Det var inte det här jag menade...

Kategori: Emma-Karin bloggar, Foton, Skriva

...när jag sa att jag inte gillar hösten.
 
Jag är en hängiven sommar-och-sen-vår-älskare. Varmt och soligt, då trivs jag. Man behöver inte ha på sig massor av lager som skaver och blir för varma när man rör på sig. Inga vantar, inga dilemman över huruvida man ska ta benvärmare eller överdragsbyxor. Behöver inte springa till skåpet för att hämta vinterjackan mellan lektionerna, och man kan passera skolans ytterdörrar utan att själen fryser till is. Dessutom är det ljust på morgonen, vilket hjälper till rätt mycket om jag ska komma upp ur sängen överhuvudtaget.
 
Men ibland har hösten sin charm. Träden bjuder på färgexplosioner, och när det inte regnar eller blåser hård motvind när man cyklar hem, då kan man sätta sig uppe i skogen och skriva. Eller ja, åtminstone ta bilder på sig själv där det ser ut som om man tänker skriva.
 
Like I'm running out of time... 
 
Njut av hösten!
 
/E-K
 
Kommentera inlägget här: