Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

RUM-festivalen

Kategori: Emma-Karin bloggar, Familj och vänner, Foton

Funktionärsmiddagen är nu över, och därmed även RUM-helgen! Om jag nu ser tillbaka på de sex konserter jag medverkade i, lika många bakom tuban som med en mikrofon i handen, så känns det rätt otroligt att inget gick totalt åt skogen.
 
Vår marsch gick väl sisådär, men jag ramlade inte, och gick inte in i någon, så det får väl på det hela taget räknas som en framgång. Två av de tre konserter jag medverkade i som konferencier visade sig bli riktiga prövningar vad gällde logistiken, men det som vi inte löste innan konserten lyckades vi alltid improvisera fram på scen. (Jag har under helgen lyckats tappa bort landshövdingen på äkta sit com-vis, men det är en lång historia.)
 
Till kamp, musiker! Bilder från lördagens konsert.
 
Konserten i dag blev en fantastisk avslutning på helgen; Jon Henrik Fjällgren och jag på samma scen! Han var verkligen en superhärlig kille; kvicktänkt men fåordig, på norrländskt vis. När han stod på scen och jojkade tillsammans med en symfoniorkester på 150+ pers, plus en ungdomskör, då blev det mycket känslor på en och samma gång.
 
Rätt nöjd med fotot, om jag får säga det själv...
 
Jag har fått höra så många fina ord från publik, medverkande, funktionärer med flera efter konserterna, och om någon råkar ha trillat in här; ett enormt tack! Jag har svävat som på moln efter varje komplimang, trots att allt jag kan kläcka ur mig till svar är "Tack! Det var roligt! Tack!" (Gärna i någon slags falsett, också...) Stort tack även till alla som var med under helgen, funktionärer och arrangörsteam! (Och till min favorit-valross... Du vet vem du är, kiddo!)
 
Blommor på min fönsterbräda - tre vackra buketter för tre konserter!
 
/E-K
 
Kommentera inlägget här: