Emma-Karin Rehnman

Om att skriva. Om att förändra världen. Och om allt annat som händer.

En ny idé...

Kategori: Emma-Karin bloggar, Jobb, Kultur, Skriva

Jag har så många idéer, och så lite tid att skriva ned dem! Nu börjar det dock lugna ned sig med skola och fritidsaktiviteter, så snart får jag lägga hur mycket tid jag vill på skrivandet. I dag var min sista officiella dag i teatergruppen, även om stämningen verkligen var på topp under avslutningsfikat så kändes det rätt tungt att gå därifrån. Även om jag hoppas och tror att jag kommer träffa dem mycket i framtiden så är det ändå människor jag har delat nästan allt med det senaste året, och kommit mycket närmare än jag trodde var möjligt... Älskar er!
 
Kärlek... 
 
Men under kvällen blev det även infomöte inför Italienresan vi gör med orkestern i sommar! Första veckan i juli kommer vi tillbringa i Lido de Jesolo för att spela, lyssna och semestra. Jag är fantastiskt taggad, nu är det nästan exakt en månad till dess att vi åker!
 
Om jag då ska komma till saken; min nya idé. Det är en manusidé, och den här snubben har lite med det hela att göra:
 
 
Dessutom såg jag nyligen en väldigt fin dokumentär om fotografen Don McCullin, en fotograf som lät världen se åtskilliga krig genom hans kameralins, och där tänker jag nog låta en del inspiration komma ifrån. Kanske borde läsa på lite om mörkerrum?
 
Nu måste jag tänka på min postsäck; av elva artiklar som ska vara klara på fredag har jag precis börjat på den fjärde... Men som jag brukar säga, sömn är överskattat!
 
/E-K
 
  
     
Kommentera inlägget här: